dinsdag 19 mei 2009

Fruit2day : compleet nieuwe manier van fruit eten voor Amerikaanse consumenten


Nieuwe drinkbare en eetbare fruitsnack in het hele land in de schappen

Gezondheid is booming. Groenten en fruit dus ook. Maar liever niet naurel. Beter is het weg te stoppen in bijvoorbeeld een mooi ogend flesje. Unilever plakte met veel succes hun 'merk' Knorr erop. Later speelde Hero met Fruit-2-Day handig in op de aanbeveling van twee-stuks-fruit-per-dag.
Hak wil nu niet achterblijven en lijkt gewoon het succesflesje van Hero gekopieerd te hebben. Hun Fruit Fusion is ongekoeld houdbaar.

De meeste Amerikanen houden van fruit maar er zijn er maar weinig die genoeg fruit eten. Volgens de Produce for Better Health Foundation, eet 90 procent van de Amerikanen geen vier stuks fruit per dag, de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid volgens USDA Dietary Guidelines op basis van een 2.000-calorieen dieet. Nu introduceert Hero/WhiteWave een geheel nieuwe manier van fruit eten - een nieuw product genaamd Fruit2day(R) - een drinkbare en eetbare fruitsnack met echte stukken fruit in een flesje. Fruit2day geeft Amerikanen een nieuwe manier om fruit in hun dieet op te nemen.

Fruit2day is een natuurlijke fruitvoeding zonder schillen, pitten, rotte plekken, bederving of zelfs plakkerige vingers.

Geheel natuurlijk :
Fruit2day wordt gemaakt van een combinatie van echte stukken fruit, fruitpuree en vruchtensap zonder toegevoegde suikers of conserveermiddelen.

Geproportioneerde voeding :
Elk flesje Fruit2day van 6,75 ounce (200 ml) bevat twee stuks fruit en antioxidanten, en afhankelijk van de smaak slechts 110 - 120 calorieën. Het is een uitstekende bron van vitamine C die de consument voorziet van de helft van hun dagelijkse fruitvereisten en het is tevens een voedzame snack die op elk moment van de dag genuttigd kan worden.

Eenvoudig mee te nemen :
Het is niet eenvoudig om fruit dat geschild, ontpit, gesneden of met een vork gegeten moet worden onderweg te eten.
Fruit2day's eenvoudig mee te nemen flesje is perfect voor het nuttigen van fruit op elk moment van de dag.

"Fruit2day is een nieuwe manier om fruit te eten en ervan te genieten. Het is een goed geproportioneerde, geheel natuurlijke snack en bevat twee stuks fruit per flesje", aldus Lisa Drayer, geregistreerd diëtiste, gezondheidsverslaggever en woordvoerder van Fruit2day. "Met Fruit2day is het makkelijker om meer fruit in uw dieet te krijgen en toe te voegen aan uw dagelijkse snackroutine, terwijl u aan het sporten of onderweg bent, of gewoon als voedzame oppepper tussen maaltijden door."

Consumenten kunnen sappige stukjes fruit eten en tegelijkertijd genieten van de fluweelachtige heerlijkheid van puree en sap. Fruit2day is beschikbaar in vier opwindende smaakcombinaties: Aardbei-Sinaasappel, Mango-Perzik, Ananas-Banaan en Kers-Druif. Fruit2day zal begin mei 2009 op de schappen te vinden zijn. De aanbevolen verkoopprijs per twee flesjes is US$3,79.

"De behoefte om meer fruit in uw dieet te krijgen is universeel, of u nu in Europa of in de Verenigde Staten woont, vooral voor het groeiende aantal op gezondheid gerichte consumenten," zei Hanno Holm, president en algemeen directeur van Hero/WhiteWave, een joint venture opgericht om het merk op de markt te brengen. "Fruit2day is een echte innovatie. Het is een nieuwe manier voor het eten en genieten van fruit die is gebaseerd op ons succes in Europa en bevindingen uit consumentenonderzoek in de Verenigde Staten. We kijken uit naar de groei van het product in de Verenigde Staten."

Hero/WhiteWave is opgericht voor de introductie van Fruit2day naar Amerikaanse consumenten. In voorbereiding op de lancering van Fruit2day, investeerde het bedrijf miljoenen dollars om de productiefaciliteit van WhiteWave Foods' productiefaciliteit in Mount Crawford, Virginia uit te breiden. Door deze investering is de economische activiteit in de gemeenschap gestegen en het blijft de groei van het bedrijf ondersteunen.

Ga voor meer informatie over de voedingswaarden van Fruit2day en over de voordelen van het eten van fruit naar het Fruit2day Voedingscentrum op www.Fruit2day.com.

Hero/WhiteWave is een strategische joint venture tussen de in Zwitserland gevestigde Hero Group en WhiteWave Foods Company, een volle dochtermaatschappij van Dean Foods Company (NYSE: DF) gevestigd te Broomfield, Colorado.

OVER HERO

Hero, een internationale merkgerichte consumentenvoedingsgroep, werd in 1886 opgericht in Lenzburg, Zwitserland, is richt zich op het produceren van voedzame producten van hoge kwaliteit in haar belangrijkste productcategorieën Kindervoeding en Fruit. Hero's activiteiten zijn gevestigd in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten/Afrika en Turkije/Centraal Azië. In Noord-Amerika brengt Hero toonaangevende merken op de markt in kindervoeding (Beech-Nut(R)), decoratie- en seizoensproducten (Cake Mate(R), Paas(R), Pumpkin Masters(TM), Houston Harvest) en jam (Hero).

OVER WHITEWAVE

WhiteWave Foods werd opgericht toen Dean Foods Company (NYSE: DF) een groot deel van haar merkactiviteiten consolideerde in één organisatie voor consumentenartikelen. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Colorado, is pionier in het creëren van gezonde, innovatieve, op een verantwoorde manier geproduceerde etenswaren waaronder de biologische en natuurlijke leiders Horizon Organic(R), Silk(R) Soymilk en Rachel's(TM) yoghurt, en luxe favorieten International Delight(R) en LAND O'LAKES(TM) gecultiveerde en vloeibare zuivelproducten. Ga voor meer informatie naar www.whitewavefoods.com.